Олешинська громада
Хмельницький район, Хмельницька область

Сьогодні сільський голова Віталій Осядлий прийняв участь у розширеному засіданні колегії райдержадміністрації

21 лютого голова адміністрації Леся Коменда провела розширене засідання колегії райдержадміністрації.

Участь у засіданні прийняли: голова Олешинської сільської ради Віталій Осядлий, голова районної ради Юрій Мельник, перший заступник голови райдержадміністрації Олександр Крупа, заступник голови райдержадміністрації Сергій Янчук, інші члени колегії, керівники територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, структурних підрозділів адміністрації, сільські та селищний голови. На засіданні було розглянуто ряд важливих питань.

Засідання колегії розпочалося хвилиною мовчання в знак вшанування Героїв Небесної Сотні, які віддали найдорожче за Гідність і Свободу кожного з нас – своє життя.

Про підсумки соціально-економічного та культурного розвитку району за 2018 рік та основні напрями роботи у 2019 році доповідав перший заступник голови райдержадміністрації Олександв Крупа. Посадовець зазначив, що у 2018 році адміністрація разом з органами місцевого самоврядування реалізували системні заходи, спрямовані на забезпечення умов для сталого економічного та соціального розвитку району. Стан виконання показників постійно координувалось і контролювалось структурними підрозділами райдержадміністрації. Обсяг валового виробництва основних видів продукції за січень – грудень 2018 року складає 609,3 млн.грн. Індекс обсягу сільського виробництва основних видів продукції у сільськогосподарських підприємствах за січень – грудень 2018 року склав – 111,3% до відповідного періоду минулого року. Втому числі у галузі рослинництва – 110,6%, тваринництва – 113,8%. Обсяг виробництва продукції сільського господарства в сільськогосподарських підприємствах на одну особу сільського населення за січень – грудень 2018 року склав 11 тис. 638 грн.

Станом на 01 січня 2019 року виплата орендної плати за оренду земельних ділянок (паїв) агроформуваннями складає 172 млн. 248,0 тис. гривень (100 % договірних зобов’язань). Сільськогосподарськими підприємствами району зібрано 222 тис.тонн зернових (126,7%) при урожайності 70,5 ц/га, в тому числі кукурудзи на зерно – 117,9 тис.тонн (216%). Крім того сої з площі 13,2 тис.га, намолочено 37,9 тис.тонн (105%), урожайність 28,7 ц/га; соняшнику з площі 5,6 тис. га, намолочено 19 тис. тонн, урожайність 33,8 ц/га (+ 3,9 ц/га); цукрових буряків – 2,5 тис. га, накопано і вивезено понад 114,4 тис.тонн, урожайність 452,5 ц/га. Під урожай 2019 року по всіх категоріях господарств району посіяно 24,7 тис. га озимих, з них озимих зернових на зерно – 21,8 тис.га, крім того ріпаку – 2,9 тис.га. За рейтинговими показниками по галузі агропромислового комплексу у 2018 році район зайняв перше місце серед 20 районів області.

Загальний обсяг прямих іноземних інвестицій станом на 01.10.2018 року складає 3 млн. 494 тис.дол. США. (станом на 01.10.2017 року - 3 млн. 607 тис.дол. США), темп росту прямих іноземних інвестицій до початку року складає – 99,1%. Обсяг прямих іноземних інвестицій у розрахунку на одиницю населення з наростаючим підсумком з початку інвестування становить 65,9 доларів США. (68,5 доларів на 01.10.2017 року).

Побудовано I чергу електростанції на сонячних батареях потужністю 3 КВт в с. Лісові Гринівці (ТОВ «Енергопарк Поділля»), отримано декларацію про готовність, укладено договір на продаж електроенергії за «зеленим» тарифом. Будівництво ІІ черги потужністю 3 МВт планується у 2019 році.

На території Розсошанської сільської ради ведеться будівництво логістичного центру «Нової пошти» на території 6 тис.м2. Загальна потужність - 18 тисяч відправлень за 60 хвилин. Планується створити понад 200 робочих місць. 

Введено в дію комплекс асфальтобетонного заводу «СТЛ+К» на території Розсошанської сільської ради максимальною потужністю 100 тонн/год.

Також введено в дію завод з виробництва тротуарної плитки, бруківки та бордюрів ТОВ «Євробрухт» потужністю 100 кв.м/добу на території Чорноострівської селищної ради.
В районі забезпечувалась реалізація житлової політики. Обсяг виконаних будівельних робіт у 2018 році склав 137 млн. 240 тис.грн., виконано будівельних робіт на одну особу – 2587,2 грн. 

За січень-вересень 2018 року прийнято в експлуатацію 6868 м. кв. житлових будівель. Обсяг введеного в експлуатацію житла у розрахунку на 10 тис. населення склав 1294,7 м.кв. У доповіді приділялася увага й питанням розвитку галузі освіти, культури, охорони здоров’я та захисту прав дітей.

Також Олександр Володимирович детально доповів про розвиток району по галузях «Освіта», «Культура», «Медицина» та інше.

Про виконання бюджету району за 2018 рік інформувала начальник управління фінансів райдержадміністрації Неоніла Конопко. Так, бюджет Хмельницького району за 2018 рік по доходах загального фонду (без врахування трансфертів) виконано на 104,6 % до призначень, затверджених сесіями відповідних рад. Доходи спеціального фонду до річних призначень, затверджених місцевими радами виконано на 415,9 % . Темп приросту до 2017 року становить 16,5 %, тобто доходи зросли порівняно з минулим роком в цілому на 8 912,4 тис. грн. (без врахування власних надходжень бюджетних установ). Найбільшу питому вагу в загальній сумі надходжень займає податок на доходи фізичних осіб - 50 %, єдиний податок – 20,5 %, акцизний податок – 16 % та податок на майно – 11,2 %.

Надходження по податку на доходи фізичних осіб за 2018 рік склали 31 402,4 тис. грн., виконання становить 104,4 % до планових призначень та 122,3 % до фактичних надходжень 2017 року. Перевиконання планових призначень та фактичних надходжень 2017 року зумовлене ростом мінімальної заробітної плати та погашенням заборгованості по податку на доходи фізичних осіб від надання в оренду земельних паїв в сумі 879,2 тис. грн. Акцизного податку за звітний період надійшло 10 066,0 тис. грн., виконання становить 101,5 % до планових призначень та 96,3 % до фактичних надходжень 2017 року.

Плати за землю за звітний період надійшло до бюджету району 6 041,8 тис. грн., виконання становить 103,7 % до планових призначень. Єдиного податку надійшло 12 891,3 тис. грн., що на 724,1 тис. грн. більше планових призначень та на 3 746,8 тис. грн.. більше фактичних надходжень 2017 року. 

Районний бюджет по власних надходженнях загального фонду за 2018 рік виконаний на 104,7 % до планових призначень.

Сільські бюджети за звітний період по доходах загального фонду забезпечили виконання на 104,5 % до затверджених призначень. 

Видаткова частина загального фонду місцевих бюджетів Хмельницького району ( без врахування міжбюджетних трансфертів) виконана на 97,9 % до річних призначень. 

Також Неоніла Конопко проінформувала про необхідність внесення змін до районного бюджету на 2019 рік, що обумовлено збільшенням обсягу видаткової частини районного бюджету на 8055966 грн. 35 коп.

Про основні заходи впровадження реформи системи охорони здоров’я на вторинному рівні доповідали головний лікар Хмельницької центральної районної лікарні Олександр Костюк та головний лікар Чорноострівської районної лікарні № 2 Євген Басараб. У своєму виступі Олександр Олександрович зазначив, що повномасштабна реформа вторинної ланки надання медичної допомоги (вторинки) розпочнеться в 2020-му році, хоча підготовка до неї уже стартувала.

Відповідно до Концепції реформи фінансування системи охорони здоров’я України, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2016 р. № 1013 та Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» одним з основних стратегічних завдань цієї реформи є перехід до оплати діяльності постачальників медичних послуг на основі конкретних результатів їх діяльності. Для вирішення цього завдання необхідно змінити характер відносин між постачальником медичних послуг та їх замовником – відповідним розпорядником бюджетних коштів. На зміну командно-адміністративній моделі взаємовідносин між цими суб’єктами має прийти контрактна модель, у якій взаємовідносини регулюються договорами. За зазначеними договорами розпорядник бюджетних коштів діятиме в інтересах пацієнтів як третя сторона-платник, а заклад охорони здоров’я або лікар фізична особа – підприємець, який одержав ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики, виступатимуть як постачальники послуг. Запровадження такої моделі взаємовідносин потребує надання державним та комунальним закладам охорони здоров'я (далі - ЗОЗ) управлінської та фінансової автономії.

Перетворення ЗОЗ у комунальні некомерційні підприємства сприяє збільшенню господарської та фінансової автономії (самостійності) та управлінської гнучкості комунальних закладів охорони здоров’я, формуванню у них стимулів для поліпшення якості медичного обслуговування населення і водночас підвищення економічної ефективності використання активів.

Перевагами перетворення ЗОЗ із бюджетної установи у комунальне некомерційне підприємство, зокрема, є наступні: 
керівник ЗОЗ, що діє у статусі підприємства, отримує значно більшу, ніж це можливо в умовах статусу бюджетної установи, свободу у розпорядженні активами, фінансами та формуванні кадрової політики ЗОЗ, визначенні внутрішньої організаційної структури закладу; 
ЗОЗ (підприємство) має можливість самостійно встановлювати будь-які форми оплати праці працівників, що допускаються законодавством; 
фінансування ЗОЗ зі статусом підприємства здійснюється не за постатейним кошторисом витрат, а на основі власного фінансового плану, що дозволяє такому ЗОЗ бути більш гнучким та самостійним у прийнятті рішень порівняно із суб’єктами, що мають статус бюджетної установи; 
право ЗОЗ (підприємства) утворювати об’єднання підприємств з іншими ЗОЗ, які також діють у статусі підприємства, з метою перерозподілу функцій між ними та спільної оптимізації використання матеріальних, людських та фінансових ресурсів ЗОЗ – членів об’єднання; 
ЗОЗ (підприємство) може наймати за цивільно-правовими договорами лікарів фізичних осіб – підприємців, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики.

В свою чергу Євген Олександрович доповів, що Чорноострівська районна лікарня № 2 на даний час перебуває у статусі бюджетної установи, власником якої є Чорноострівська селищна рада.
Бюджет лікарні на 2018 рік склав 6 626 755 грн., з них субвенційних коштів 5 628 400 грн. та коштів місцевого бюджету 998 355 грн.. Фінансування вторинної ланки надання медичної допомоги на 2020 рік не передбачає надходження коштів медичної субвенції, тому керівництво Чорноострівської районної лікарні № 2 разом з безпосереднім власником, Чорноострівською селищною радою, розглядає різні варіанти подальшого фінансування закладу. 

Про роботу управління соціального захисту населення Хмельницької райдержадміністрації за 2018 рік прозвітувала начальник управління соціального захисту населення надія Гулько. Вона зауважила, що протягом 2018 року діяльність управління спрямовувалась на забезпечення виконання заходів щодо реалізації «Програми Піклування на 2016-2020 роки», програм: зайнятості населення на 2018 – 2020 роки; підтримки сім’ї на 2017-2020 роки; соціально-економічного та культурного розвитку району у межах повноважень управління; соціальної підтримки осіб, які беруть (брали) участь в антитерористичній операції, та членів їх сімей, які зареєстровані у Хмельницькому районі на 2018 – 2020 роки.

Вживались дієві заходи, спрямовані на вирішення питань з оплати праці, зайнятості населення, соціального захисту ветеранів війни і праці, осіб з інвалідністю, пенсіонерів, одиноких непрацездатних громадян, сімей з дітьми, малозабезпечених верств населення та соціально незахищених громадян Хмельницького району.

Протягом 2018 року забезпечено виконання програми підтримки сім’ї, рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, протидії торгівлі людьми та запобігання домашньому насильству.

Станом на 01.01.2019 року в районі нараховується 467 багатодітних сімей, де виховується 1534 дитини. Протягом 2018 року видано 57 посвідчень батьків та 137 посвідчень дитини з багатодітної сім’ї. На обліку сімей, які опинилися в складних життєвих обставинах перебуває 21 багатодітна сім’я. Державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям отримує 106 багатодітних сімей
Для забезпечення та реалізації права на отримання пільг управлінням здійснюється наповнення Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги. Станом на 01.01.2019 року в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги, на обліку перебуває 12796 осіб, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року – на 7 осіб більше. Пільговикам виплачені кошти на придбання твердого палива ¬ 176 особам на суму 264,7 тис.грн., на придбання скрапленого газу 103 особам на суму 15,0 тис.грн.

На виконання програми «Соціальна підтримка осіб, які беруть (брали) участь в антитерористичній операції, та членів їх сімей, які зареєстровані у Хмельницькому районі на 2018-2020 роки» протягом 2018 року матеріальна допомога надана 66 особам на суму 99,0 тис.грн.

На виконання програми «Піклування» на 2016-2020 роки» згідно рішень сесій Хмельницької районної ради протягом 2018 року виділено матеріальну допомогу 84 особам на суму 158,1 тис.грн. 
На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.04.2017 року № 256 «Деякі питання використання коштів державного бюджету для виконання заходів із соціального захисту дітей, сімей, жінок та інших найбільш вразливих категорій населення» надано матеріальну допомогу 16 особам на суму 11,4 тис.грн.

На виконання програми «Піклування» на 2016-2020 роки» для фінансової підтримки громадським організаціям осіб з інвалідністю і ветеранів у 2018 році з районного бюджету виділено 64,7 тис.грн.
Заборгованості по виплаті різних видів державної соціальної допомоги немає.

Станом на 01.01.2019 року субсидії для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг отримує 6696 сімей на суму 81617,1 тис.грн., що на 3774 сім’ї та на 49225,6 тис.грн. менше у порівнянні з відповідним періодом минулого року. 514 сім’ям призначено субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива на суму 1566,2 тис.грн. що на 67 сімей та на 174,8 тис.грн. менше у порівнянні з відповідним періодом минулого року.

Про стан виконання Указу Президента України від 07 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» у 2018 році та про стан виконавської дисципліни в апараті та структурних підрозділах райдержадміністрації протягом 2018 року та заходи щодо її покращення інформувала керівник апарату райдержадміністрації Вікторія Васечко. 

Вікторія Валентинівна зазначила, що в районі використовуються різні форми і методи роботи по виконанню вимог Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 року №109/2008: проводиться особистий прийом громадян керівництвом адміністрації, начальниками управлінь, відділів (секторів) адміністрації, сільськими та селищним головами; здійснюються прийоми громадян за місцем проживання; діють прямі телефонні лінії; функціонує телефон довіри; працює постійно діюча комісія з питань розгляду звернень громадян; надається безоплатна первинна правова допомога; висвітлюються актуальні питання, які найчастіше піднімаються заявниками у зверненнях, на сторінках газети «Прибузька зоря» та на офіційному веб-сайті адміністрації.

Згідно графіків, затверджених головою адміністрації, проводиться особистий прийом громадян. З початку 2018 року до керівництва адміністрації під час особистих прийомів звернулося 266 громадян. Усім громадянам надано обґрунтовані роз’яснення з піднятих у зверненнях питань. Протягом 2018 року прийоми здійснено у 77 населених пунктах району (що становить 100 % від запланованих), прийнято 204 громадян. Жителі району мають можливість спілкуватись із керівництвом адміністрації у телефонному режимі. У 2018 році головою адміністрації проведено 13 прямих телефонних ліній, заступниками голови – 23, на які звернулось 92 громадянина. Телефоном «довіри» скористалось 12 громадян.

На 81 збільшилась кількість письмових звернень громадян до адміністрації (397 письмових звернення проти 316 у 2017 році). Це зумовлено нещодавніми змінами до законодавства, яке регулює порядок призначення житлових субсидій (а саме зміни та доповнення до постанови Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 року № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива»).

Найбільша кількість звернень громадян надійшла з питань сільського господарства (земельні питання) та соціального характеру (порядок призначення житлових субсидій), що становить 77% від загальної кількості звернень громадян.

Протягом звітного року постійно діючою комісією з питань розгляду звернень громадян проведено 12 засідань, на яких приділено особливу увагу розгляду звернень громадян, що надійшли з вищих органів влади та колективних звернень. Створено умови для участі заявників у розгляді їх звернень та можливість для ознайомлення з матеріалами по відповідним зверненням. 
Згідно розпорядження від 18.12.2017 № 597/2017-р у 2018 році проведено перевірки додержання законодавства про звернення громадян у 16 виконкомах сільських, селищної рад, в 12 структурних підрозділах адміністрації. За результатами перевірок складені довідки, надано методичну та практичну допомоги.

Відповідальною особою з роботи зі зверненнями громадян щомісяця та щоквартально проводиться аналіз розгляду звернень громадян з наступним інформуванням керівництва адміністрації. На офіційному веб-сайті адміністрації створено сторінку щодо роботи із зверненнями громадян, на якій щомісяця розміщуються узагальнені матеріали організації роботи із зверненнями громадян, графіки особистих прийомів керівництвом обласної та районної адміністрацій та інші матеріали про стан роботи із зверненнями громадян .
Щодо стану виконавської дисципліни, то, як зазначила Вікторія Валентинівна, організація роботи із виконання актів і доручень Президента України, Кабінету Міністрів України, інших документів центральних органів виконавчої влади, розпоряджень і доручень голови районної державної адміністрації в апараті та структурних підрозділах адміністрації носить системний характер.

За період 2018 року загальним відділом апарату адміністрації зареєстровано 2671 вхідний документ, що на 229 документів більше, ніж у 2017 році (2442 документи) та 3445 вихідних документів, що на 77 документів більше, ніж у 2017 році (3368 документів).
Загалом протягом 2018 року на контролі із контрольним терміном інформування знаходилось 1099 документів.

За звітний період 2018 року головою районної державної адміністрації було підписано 
746 розпоряджень (у 2017 році-794) у тому числі 686 із питань основної діяльності та 60 із кадрових питань, а також -7 протокольних рішень, 12 протокольних доручень та 7 доручень голови. 

Керівникам структурних підрозділів адміністрації наголошено на недопущенні подання матеріалів на підпис керівництву в останній день строку виконання, що є порушенням вимог Інструкції з діловодства в районній державній адміністрації, а також акцентовано увагу на необхідності посилення внутрішнього контролю за виконанням документів.

Також Вікторія Валентинівна висловила сподівання щодо покращення співпраці з сільським та селищним головами з питань виконання документів.

Колегія пройшла у звичайному режимі. Завершуючи засідання, Леся Коменда подякував усім за роботу, а також наголосила, що тільки спільною працею ми досягнемо успіху у подальшій нашій роботі. 



« повернутися до списку новин