Олешинська громада
Хмельницький район, Хмельницька область

13.08.2018 року заступник сільського голови Олешинської сільської ради Юрій Гуцалюк прийняв участь у нараді в облдержадміністрації. 

13.08.2018 року заступник сільського голови Олешинської сільської ради Юрій Гуцалюк прийняв участь у нараді в облдержадміністрації. На нараді підіймалися питання щодо наповнення дохідної частини місцевих бюджетів і бюджету Пенсійного фонду, підвищення рівня оплати праці та легалізації трудових відносин в області. 

Участь у нараді також взяли перший заступник голови адміністрації Володимир Кальніченко, перший заступник голови обласної ради Неоніла Андрійчук, голови райдержадміністрацій, міст обласного значення, ОТГ, керівники структурних підрозділів облдержадміністрації та територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади

Директор Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації Світлана Лукомська проінформувала присутніх про підвищення рівня оплати праці та легалізації трудових відносин в області. Так, рівень заробітної плати за червень цього року по Україні склав 9141 грн. – по області 7741 гривня. Область посідає 18 місце. Вона зазначила, що найнижчий рівень заробітної плати спостерігається у працівників тимчасового розміщування й організації харчування – 3480 грн. У порівнянні до травня місяця заробітна плата працівників галузі зменшилася ще на 179 грн.; діяльності у сфері адміністративного та допоміжного обслуговування (4963 грн.); надання інших видів послуг (5011 грн.); будівництво (5183 грн.).

Що стосується рівня заробітної плати в галузі медицини, то за червень місяць вона складає 5690 грн. Крім низького рівня заробітної плати, явно занижена чисельність штатних працівників з числа молодшого медичного персоналу, адміністраторів, прибиральниць. Також посадовець додала, що факти низької заробітної плати заперечують реальність, тому що фахівці високої кваліфікації отримувати мінімальну заробітну плату не можуть.

Продовжуючи, директор Департаменту відмітила, що головою обласної державної адміністрації також дано доручення Департаменту АПР щодо вжиття заходів для недопущення тіньової виплати заробітної плати комбайнерам та іншим працівникам під час збирання зернових культур у цьому році.

Так, за моніторинговими даними середньомісячна заробітна плата комбайнерів у липні 2018 року становила 18601 гривень, трактористів – 14156 гривень. Тому, Світлана Іванівна звернулася до голів райдержадміністрацій з проханням провести детальний аналіз ситуації, враховуючи, що роботи по збору урожаю тільки розпочались.

Серед інших втрат на місцях Світлана Лукомська відмітила міграцію населення. Вона наголосила, що кожен з керівників має сьогодні знайти шляхи створення нових робочих місць з відповідною мотивацією працівників. Тому що незаперечним фактом є те, що податок з доходів фізичних осіб – основний показник наповнення бюджету. Також масова міграція населення та тимчасові заробітки сьогодні – є серйозною проблемою, як для бізнесу, так і для бюджетних установ.

Крім того, доповідач поінформувала, що за результатами проведеної роботи з питань легалізації виплати заробітної плати і зайнятості населення протягом січня-липня 2018 року виявлено 1336 порушень, у тому числі трудового законодавства – 966, податкового – 309, пенсійного законодавства – 61.

Притягнуто до адміністративної відповідальності 11 осіб. Зареєстровано 3623 суб’єкти підприємницької діяльності, 4703 трудових договори між підприємцями-фізичними особами та найманими працівниками та 5481 трудовий договір з найманими працівниками у юридичної особи.

За результатами вжитих заходів легалізовано 13807 осіб, що на 6495 осіб більше, ніж за аналогічний період у 2017 році, або на 88,8%.

При цьому, директор Департаменту вкотре звернула увагу, що органи місцевого самоврядування, утворені в результаті об’єднання територіальних громад, мали б завершити формування підрозділів в органах місцевого самоврядування, які будуть здійснювати перевірки дотримання законодавства про працю.

Із 41 ОТГ, тільки у 19 органах місцевого самоврядування є інспектори праці. Відтак, відсутність інспекторів в ОТГ позбавляє права вести контроль за додержанням законодавства про працю, а значить призводить до втрат місцевих бюджетів.

Підсумовуючи сказане, Світлана Іванівна зазначила, що систематична робота з роботодавцями, постійне заслуховування керівників підприємств-боржників на засіданнях тимчасової комісії дає можливість не нарощувати заборгованість із заробітної плати. Область займає 3 місце за сумою боргу по Україні. Разом з тим, станом на 01 серпня 2018 року заборгованість із заробітної плати по області складає 7,0 млн. гривень.

За її словами, основною причиною виникнення заборгованості із виплати заробітної плати є відсутність механізму покарання керівників підприємств-боржників.

Відтак, з метою посилення відповідальності керівників підприємств-боржників за несвоєчасну виплату заробітної плати, невиконання судових рішень про стягнення заборгованості із заробітної плати та інших платежів, пов’язаних із трудовими правовідносинами, обласна комісія запропонувала розглянути питання підготовки пропозицій щодо внесення змін до Закону України «Про виконавче провадження», де передбачити можливість встановлення обмежень для керівників підприємств-боржників. В свою чергу, голова адміністрації підтримав таку пропозицію і за його підписом Прем’єр-міністру України направлено лист щодо внесення змін до законодавства.

«Допоки наповнення місцевого бюджету буде продовжуватися таким шляхом, ніяких змін на краще на місцях не відбудеться. Кожен керівник має зустрічатися  та  обговорювати проблемні питання з аграріями, підприємцями та бізнес – спільнотою свого регіону для налагодження співпраці, адже в більшості питань робота залежить саме від органів місцевого самоврядування. Ми зобов’язані забезпечувати розвиток територій, тим більше, що для цього є всі можливості», – відзначив Володимир Кальніченко.

Далі заступник начальника Головного управління ДФС в області Тетяна Процюк доповіла учасникам наради про легалізацію виплати заробітної плати і трудових відносин із найманими працівниками.

Так, за 7 місяців поточного року до Зведеного бюджету забезпечено надходжень податку на доходи з фізичних осіб в сумі 2,7 млрд. грн., в тому числі до Державного бюджету 688,1 млн. грн. та місцевого 2,0 млрд. грн. Темп росту до аналогічного періоду минулого року склав 129,2 відсотка.

Податок на доходи фізичних осіб є основним бюджетоформуючим податком місцевих бюджетів, частка якого у загальній сумі податкових надходжень за 7 місяців 2018 року склала 60,8 відсотків.

Щодо єдиного внеску, то протягом 7 місяців надходження складають 2 млрд. 716,5 млн. грн., або 104,0 % від доведених індикативних показників, в абсолютній сумі більше на 105,1 млн. грн. Темп росту надходжень до відповідного періоду минулого року склав 128,6 відсотків.

Рівень платників (без врахування великих платників податків, що знаходяться на обліку в офісах ДФС за межами області), що не дотримуються вимог законодавства та проводять нарахування зарплати менше мінімальної по області складає 18,7 %., що на 1,2%. менше до початку року. Нарахування зарплати на рівні мінімальної провели 19,2 %. роботодавців області, що в порівнянні до початку року менше на 5,2 %.

Так, протягом січня – липня 2018 року керівників 926 підприємств та 924 підприємці, які виплачували заробітну плату менше законодавчо встановленого мінімуму, заслухано на засіданнях спільних комісій при органах місцевої влади. Керівників 786 підприємств та 766 підприємців заслухано на засіданнях робочих груп в органах ДФС. За результатами проведених заходів керівниками 895 підприємств та 921 підприємцем підвищено рівень заробітної плати, і як результат, до місцевих бюджетів області додатково надійшло 1125,1 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб та 1610,3 тис. грн. єдиного внеску.

Разом з тим, за словами Тетяни Миколаївни, в окремих районах зовсім не проводиться робота щодо заслуховування на засіданнях комісій керівників підприємств з питань підвищення рівня виплати заробітної плати.

Крім того, в рамках своїх функціональних повноважень протягом 2018 року за результатами контрольно-перевірочної роботи в 109 суб’єктів підприємницької діяльності виявлено виплату заробітної плати та інших доходів з порушенням вимог податкового законодавства. За результатами перевірок донараховано 18,6 млн. грн. (ПДФО – 16,1 млн. грн., військового збору – 612,4 тис. грн. та ЄВ – 1,9 млн. грн.), з яких до бюджету надійшло 7,3 млн. гривень.

З початку 2018 року залучено до офіційного працевлаштування 1692 громадянина, які не були оформлені згідно вимог законодавства працедавцями і додатково мобілізовано до бюджету 3,6 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, 307,5 тис. грн. військового збору та 4,5 млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

За результатами переданих матеріалів Управлінням Держпраці у Хмельницькій області винесено постанови про накладення штрафу на загальну суму 1,96 млн. грн.

Підсумовуючи Володимир Ілліч зауважив, що керівникам структурних підрозділів облдержадміністрації та територіальних підрозділів центральних органів виконавчої влади, до компетенції яких відносяться дані питання, потрібно використовувати всі можливі важелі впливу до порушників трудового законодавства, в частині легалізації трудових відносин, виплати заробітної плати в «конверті», що в свою чергу відображається на наповнені місцевих бюджетів. Також він додав, що вказані служби мають працювати над налагодженням тісної співпраці з головами райдержадміністрацій, міст обласного значення та ОТГ.



« повернутися до списку новин